onsdag, januar 31, 2007

fakta på bordet:

FOLKET HAR TALT

En måned har gått og det er derfor på tide med en ny opinionsundersøkelse. Per enogtredevte januar er det avgitt enogførti stemmer, noe som er litt lite i forhold til leserstatistikken min. Jeg forventer større oppslutning om undersøkelsen for februar etter denne posten. Allikavel må det sies at det kommer fram en del interessante opplysninger om Tumleplassens lesere og deres meninger om samfunnsaktuelle spørsmål.

Det overrasker meg for eksempel at hele tolv prosent av leserne ville stemt Framstegspartiet hvis det var valg i morra. Kall meg forutinntatt, men jeg velger å tro at det er de samme tolv prosentene som ønsker seg Knut Haavik som kulturminister. Det gleder meg dog å registrere at det er en annen Knut som vinner folkets hjerter. Videre er det verdt å merke seg at det er flere enn FrP-velgerne som er motstandere av adopsjonsrett for homofile, hele femten prosent.

Tumleplassen går foran som et godt eksempel i det evige kjønnsspørsmålet med like mange kvinnelige som mannlige lesere.

Ellers lover det godt for den kommende kampen at godt over halvparten av leserne, femtitre prosent, tror norsk veto mot EUs tjenestedirektiv er mulig!

En siste artig kuriositet må nevnes – leserne liker SV-leder Kristin Halvorsen dårligere enn både Erna Solberg , Jens Stoltenberg, Jonas Gahr Støre, Torbjørn Jagland, Erik Solheim, Dagfinn Høybråten og Jan Petersen. Hørte jeg noen si sekterisme?

De komplette resultatene for undersøkelsen kan du beskue her. Undersøkelsen for februar må du sporenstreks gå og ta her.

Etiketter: ,

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lenken til spørreskjemaet funker ikke, og når den fungerer, så BØR jeg stå der! ;-)

4:40 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Nei jammen om jeg ikke er utelatt fra å være den beste bloggen også.

4:52 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Det er noe galt med linkene dine her. Jeg får en 404.

7:52 a.m.

 
Blogger Fjeldstad said...

Hei din mark, gå å rett opp i lenkene dine sporenstreks!

9:45 a.m.

 
Blogger Brage said...

Jada, jada. Det er fiksa nå. Jævla Blogger Beta klogger til html'en min! Gå og ta undersøkelsen nå!

8:30 p.m.

 
Blogger meeeh said...

Den nye headinga di... du veit hvem som har tatt bildet du bruker? Sånt kommer ikke gratis, så jeg regner med at det drypper litt inn på kontoen min i løpet av måneden. Eiendomsrett, må vite!

11:24 p.m.

 
Blogger Brage said...

Øh, det er ikke du som har tatt det hvis det er det du insinuerer! Mulig du var i nærheten med et kamera du også, men dette har et kvinnelig opphav.

1:21 a.m.

 
Blogger meeeh said...

JEG har tatt det bildet! Det veit du godt... Jeg har orginalfilen liggende på PCn min og alt, fortsatt. Det var en hel serie bilder. Av deg, Magne, Ida og Elling. Trur det er 5-6 bilder totalt. Plakaten "Moxnes er borgerskapets tokroners-hore" er min personlige favoritt!

Hvem har ellers tatt det, om ikke meg?

2:30 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home