onsdag, november 08, 2006

redaksjonelt:

EN FOLKETS BLOGG

Redaksjonen har foretatt en grundig gjennomgang av de eksterne linkene. Nytt av i dag er blant annet en egen kategori for de anonyme bloggerne. Det blir artig å se om folk tar poenget bak navnet på den. Dersom du føler deg urettmessig oversett eller navnet ditt er stava feil kan du legge igjen en kommentar for videre vurdering. Tumleplassens hovedprinsipp er å linke til folk som linker til oss. I anledning denne oppfriskningen i vår redaksjonelle profil vil Tumleplassen for første gang presentere sin formålsparagraf:

Den røde Tumleplassen har som mål å bli den organiserte arbeiderklassens framste forum for teoretisk debatt og meningsbrytning. Det er også et mål å bli norges ledende medium innafor økonomisk analyse, utenriksspørsmål og gravende journalistikk. Redaksjonen er forplikta til å arbeidet i folkets tjeneste utifra et uegennyttig mål om sosialistisk revolusjon, og på sikt et klasseløst samfunn i Norge.

Redaksjonen drøfter dessuten for øyeblikket et forslag om å åpne for nye eiere i Tumleplassen. Forslaget går ut på at nåværende hovedaksjonær Brage Aronsen selger seg ned til en eierandel på 60 %. Det er venta at en naturlig framgangsmåte for et slikt salg vil foregå ved at Tumleplassen blir et aksjeselskap. Interessenter kan melde sin interesse i kommentarfeltet. Foreløpig prisantydning pr. aksje ligger på rundt tusen norske kroner.

8 Comments:

Blogger Elvis Bling Laden said...

Jeg mener at tumleplassens nåverende redaktør har vist med all tydelighet at han ikke makter å leve opp til formålsparagrafen. Jeg har derfor startet arbeidet med å finne en ny redaktør. Foreløpig ryktes det at Jon Michelet er et hett navn.

8:20 p.m.

 
Blogger butleninwasentdead said...

Siden jeg nå er offesiellt 2,2 synes jeg det bare er rimlig at jeg tar over redaksjonsansvaret, en revolusjonær nyhetsstasjon med et snev av selvrespekt trenger hemmelig lederskap.

10:01 p.m.

 
Blogger Brage said...

Elvis: Jon ville ikke da jeg spurte han forrige uke. Men han lover å stille med kriminalstoff og reiseskildringer fra Svalbard.

Lenin: Nuvel. Tjener det folket, da? Bør ikke de arbeidende masser gis anledning til å steine redaktøren dersom de er misfornøyd med jobben hans?

7:31 p.m.

 
Blogger butleninwasentdead said...

Nei, det burde de absolutt ikke. Men ledelsen i det allvitende, altseende Partiet (mer stor P) burde kunne gjøre det. Og de vet jo hvem jeg er. Å gi folket mulighet til å komme med respons vil bare påvirke redaktøren (meg) i en populistisk retning, som på lang sikt vil skade folkets sak. "Folket må beskyttes, fra seg selv."

11:15 p.m.

 
Blogger Brage said...

Joa, folket må beskyttes fra seg selv. Men det er klart at det må være folkets oppgave å beskytte folket fra folket. Slikt kan ikke overlates til byråkratiet! Altså er åpenhet en viktig forutsetning.

11:31 p.m.

 
Blogger butleninwasentdead said...

Folket kan fortelle Partiet at de er misfornøyd og Partiet kan ordne det med redaktøren. Sånn sett fungerer Partiet som en viktig og nødvendig buffer for redaktøren, meg.

7:15 p.m.

 
Blogger Fjeldstad said...

Aronsen !!!
Du har ikke penger nok til å etablere tumleplassen som et aksjeselskap.

4:12 p.m.

 
Blogger Elvis Bling Laden said...

På vegne av folket ønsker jeg herved å fremme en henvendelse til partiet om steining av Jo Skårderud. Kan jeg få saken opp til votering i et passelig organ? På forhånd takk.

7:34 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home