torsdag, september 14, 2006

om å gjøre som man blir fortalt:

IDIOT!

I natt fikk jeg følgende melding fra en tidligere kollega: I natt ved midnatt vil din største kjærlighet innse at han elsker deg! Alt du trenger å gjøre er å sende denne meldingen videre til ti personer. Hvis du bryter kjeden for du ti års ulykke i kjærlighetslivet ditt. Send denne meldingen til ti nye personer for å unngå ti års uhell i kjærlighet.

Jeeze, liksom! Han vil innse at han elsker meg? Jeg veit ikke helt om det er det jeg vil. Jeg trives faktisk ganske godt i det trange heteronormative buret jeg har fått tildelt. Allikavel begynte jeg jo å lure. Hvem faen er denne fyren? Først slo det meg at det måtte være Elvis, som er den eneste mannen jeg har for vane å dele seng med. Deretter lurte jeg litt på Øystein, en litt sjenert og tilbakeholden fyr fra jobben. Så slo det meg. Dette er jo faen meg bare tull!

Før jeg våkna opp og lukta cappucinoen hadde Netcom klart å lure fire kroner ut av meg. Møkkafolk! Og til dere uheldige som fikk melding - jeg var sinnsjuk i gjerningsøyeblikket. For dere andre, her er en liten prøvelse i forhold til å gjøre som du blir fortalt.

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg har et par sånne venner fra gamle dager, som sender meg denslags på e-post med jevne mellomrom ... (Og feike virusadvarsler, og "morsomme" kjedebrev.) Jeg veit det ikke er noe vits i å prøve å forklare dem hvorfor de ikke bør sende rundt slikt -- jeg hadde bare endt med et par småsure venner, og ellers er de ganske hyggelige å ha -- så som regel bare banner jeg litt, og sletter det..

7:37 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Og nettopp nå, så jeg av statsa mine at seint i går kveld har noen søkt på "11 september morsomt kjedebrev" og funnet Tiramteatret. Tilfeldig? Neppe. :)

7:50 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Slike SMS-er er bare tull. Fikk den samme, muligens av den samme kollegaen også. Leste første linje, så fant jeg fram sletteknappen og borte var den.

Når det gjelde e-post av dette slaget, slettes de før avsender rekker å vises :)

10:27 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Jeg gikk igjennom to runder med trykking på den røde knappen, dvs havnet tilbake på start igjen to ganger. Det skjedde jo ikke noe. Det var veldig skuffende. Du må slutte med sånne irriterende greier, Brage!

10:45 p.m.

 
Blogger Dadida said...

Dadida har ettårsdag i dag!

11:05 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Jeg er helt uenig med katarina. Dette var helt fantastisk. Hvis du bare fortsetter slik trenger jeg aldri lure på hva jeg skal bruke kveldene mine på brage...

6:11 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Dere er patetiske RØD-BRUNE FACISTER hele gjengen

12:41 p.m.

 
Blogger Sherwe said...

Oh.. tapper soldat i kampen mot den rødbrune fascismen. På en skala fra en til hundre, hvor patetisk er det å legge igjen anonyme busekomentarer av denne typen? Ska'visee.. Må nok bli hundre tror jeg. Og hva er rødbruntfascistisk i denne posten, egentlig?

1:58 p.m.

 
Blogger Brage said...

Hihi! Jeg har fått min første hate-comment! Dette skal jeg faen meg feire i en egen post!

2:09 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Du må ikke bli redd eller paranoid.
Men om det blir nødvendig så vil kontrarevolusjonen være nådeløs mot deg.

i forrige uke ble siktet for å ha skutt mot huset til ???????????

http://www.journalisten.no/arkiv.asp?GUID=71E77C84-4F61-4E3B-8414-2EE30CB12710

Dere patetisk rødbrune kan man ikke hate,kun dyp medfølelse med.
Dere feige fryktsome har naturlige selvforsvarsmekanismer.

12:40 p.m.

 
Blogger Sherwe said...

Hvis du kunne formulere hele setninger, eller stave ditt eget navn riktig, så ville kanskje ett eller annet fornærmende poeng kommet fram her.. Dengang ei, altså.

12:52 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Det patetiske med deg er den totale mangel på assosiasjonsevne.

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/news/home/artical_categories/kultur_medier/2005/june/ekte_68_ere_spiser_ikke_sushi

2:59 p.m.

 
Blogger Elvis Bling Laden said...

hei, Bragings. Nøyaktig HVILKEN natt var det je.. vedkommende skulle innse at han elsket deg?

8:13 p.m.

 
Blogger Elvis Bling Laden said...

og selvfølgelig, siden det gleder deg så mye; du er en patetisk kommu-nazi og du kommer til å brenne i helvete islam er ondt, du ligner på saddam hussein. din jøde-boljevik, treklemmende, hippie neger-elskende soper narkoman. Jesus elsker deg.

8:15 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Postet av: fehodeodet

Jeg har bare forakt til overs for verdiene i det norske samfunnet.

- I Norge har dere homser i toppstillinger, til og med i regjeringen. Homofile får adoptere barn! Pedofile og voldtektsforbrytere blir beskyttet i fengslene. Dere kaller Norge et kristens verdisamfunn. Hvordan kan nordmenn kalle dette verdier? På Ila landsfengsel beskytter fengselsvesenet pedofile og drapsmenn som har myrdet og misbrukt småbarn. Hvilket samfunn er det dere vil ha? spør Bhatti.

- Jeg har jævlig mye hat i hodet mitt. Jeg er så forbannet at tårene kan begynne å renne, bare jeg tenker på norske myndigheter.

Det som imidlertid er tankevekkende, er anonymiseringen av Bhatti i norske medier. Her har vi en mann som har stått åpent frem i Dagbladet og fortalt at han hater norske verdier og lever for islam. De som leser mainstream media, ikke bare de som leser min mening , har rett til å vite hva slags mann som er mistenkt for disse terrorplanene.

59 treff med søk på Arfan Qadeer Bhatti

http://www.google.no/search?hl=no&q=Arfan+Qadeer+Bhatti+&btnG=S%C3%B8k&meta=lr%3Dlang_no
24.sep.2006 @ 10:41:33
URL: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/26/346999.html
Postet av: skulle faenimeg ha høggd hue av han

Jeg lever for islam, og hater norske verdier

Arfan Qadeer Bhatti (25) har vært kriminell siden han var 13 år gammel. En virkelig versting. Fryktet av politiet og nærmest idol for andre hardbarkede kriminelle. Nå hevder norsk-pakistaneren, som er proppfull av hat mot norske myndigheter, at han har funnet roen i islam.
24.sep.2006 @ 10:46:13
URL: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131365
Postet av: Attentatet, revolveren og de gode vennene

Lauritsen ble ikke forhørt av politiet etter attentatet mot William Nygaard i 1993. Etter lang tids tvil meldte han seg til politiet på bakgrunn av en dokumentar om Nygaard-saken i 1997. Han kom med en rekke interessante opplysninger om skytetrening, reiser og våpenkjøp. Han fortalte at Simonsen hadde finansiert noen av våpnene til pakistaneren. Han fortalte videre at han, i motsetning til Simonsen, oppfattet pakistaneren som en mann som støttet dødsdommen over Salman Rushdie.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article741135.ece

Bhatti: - Jeg har alibi
24.sep.2006 @ 10:56:39
URL: http://www2.tv2.no/riketstilstand/n2i.vis?par=12337
Postet av: HAN KUNNE VÆRT EN FANTASTISK POLITIKER

HUN ER DEN TERRORSIKDEDES ELSKERINNE.

Han er så sexy.

Hun legger ikke skjul på at han har sterke og radikale- Til og med jeg som er norsk kan skjønne hva han mener når han sier at han hater norske verdier. Så mye som politiet plager og trakasserer ham, er det ikke rart han blir aggressiv mot det norske samfunnet.

meninger.


Hun mener de sterke meningene hans er blitt misforstått.

- Han har sin tro og sine greier han holder på med, men dette er ikke hans stil. Det er gått over stokk og stein for politiet i denne saken, sier hun.
24.sep.2006 @ 12:40:48
URL: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/24/477652.html
Postet av: "Terror Is Glamour"

Lenin once described terrorism as bourgeois adventurism. I think there, for once, he got things right: That's exactly it. One must not negate the basic tenet of all morality - that individuals are themselves responsible for their actions. And the triggers seem to be individual too. Upbringing certainly plays a major role there, imparting a misconceived sense of mission which pushes people towards "actions." Added to that there is a herd mentality once you have become integrated in a group and everyone continues to drive everyone else on and on into a forced situation. There's the type of person who believes his action will make mankind listen to him and turn him into a historic figure. Then there's the type who simply feels attracted to violence. And yes, I think glamour plays a role too.
24.sep.2006 @ 12:42:55
URL: http://www.spiegel.de/international/1,1518,433969,00.html
Postet av: Knut Stian Olsen

Du med de 6 siste kommentarene, klarer du å skrive noe selv eller? Det er jo ikke noe annet enn utklipp fra andre du presenterer.....
24.sep.2006 @ 12:51:25
URL: http://knutstianolsen.weblogg.no
Postet av: Bhatti and Kristiansen

They also discussed shooting embassy guards.

"The problem with shooting them is that they don't come in one group. ... They come in waves," the court quoted Bhatti as saying on the tape. "So shooting won't work. The only thing I thought was: do the whole building."

Bhatti, described as the ringleader by police, had been under police surveillance since late June, after he was briefly detained by German police on suspicion of plotting terror against the World Cup soccer tournament. He was released without charges.

Last week, he was charged with firing gunshots at the home of a Norwegian crime reporter on the outskirts of Oslo, the state radio network NRK reported.

http://www.nettavisen.no/innenriks/article737239.ece

Johnsrud: - Overrasket

Dagen etter skuddene fikk Nina Johnsrud en SMS fra den nå pågrepne mannen der han bedyret sin uskyld.
24.sep.2006 @ 12:54:08
URL: http://www.iht.com/articles/ap/2006/09/23/europe/EU_GEN_Norway_Synagogue_Attack.php

1:09 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Skuddene mot den israelske ambassaden i Oslo ble utført av en 29 år gammel pakistaner med et langt og omfattende kriminelt rulleblad. Til Dagbladet sier denne mannen i 2002 «nå lever jeg for islam, og hater norske verdier».
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131111

Denne problemstillingen kan vi ane konturene av i Mehmet Koc sine innlegg. For eksempel når han går inn for at Iran skal ha atomvåpen og mener at USA er korrupt og har ingen moralsk rett til å nekte det muslimske prestestyrte diktaturstaten å få atomvåpen.

Mehmet Koc kritiserer gang på gang ”norske verdier” og vesten. Men kritikk av muslimer, har jeg aldri lest fra dette hold. Dermed blir dette en sammenhengende religiøs agitasjon brassert på luftslott og tomme skrivebordsteorier.

Vil til slutt minne om at jødiske barn lever bak skuddsikre glass i barnehagen sin i Oslo. Men det er ingen muslimer som lever bak skuddsikre glass her i Norge..! Og det til tross for at vi har hatt over 100 drap og flere tusen voldtekter av etniske nordmenn fra innvandrergruppene.

Unni Vikan gikk ut for over 10 år siden og sa at volden rammet mennene mens kvinner ble voldtatt.

Hun sa; klipp
” Jeg tror at de mange voldtektene i det siste er en hevn mot hele det norske samfunnet. For mange muslimer finnes det ingen verre forbrytelse enn å ta enn annen manns datter eller hustru. Ved å voldta norske kvinner straffer de også mannen, sier professor i sosialantropologi, Unni Vikan. På denne bakgrunn er de mange voldtektene i det siste et ekstremt faresignal….”

http://www.vg.no/vg/95/10/22/1017kutt.html

2:06 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Elvis: Det husker jeg ikke helt, men antagelig natta før jeg skreiv posten. Takk for hat. :)

Anonymous: Har du prøvd Vival? Det funka for meg når jeg hadde det sånn...

2:09 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Det er Shmuel Bars opfattelse, at så længe den tavse majoritet ikke vender sig mod radikal islam, kan slaget ikke vindes. Der er tale om en religionskrig, hvad enten Vesten opfatter det på denne måde eller ej, for sådan defineres den af modstanderen.

Men når man accepterer modstanderens præmisser for at føre krig, kan man, så vidt jeg ved, dårligt undgå at tabe.

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060922/BOGER/109220073

9:11 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Det var like etter klokken 09 mandag morgen at ivrige lesere av nettleksikonet Wikipedia kunne lese navnet på den profilerte TV 2-reporteren.

Men det var ingen tilfeldig person fra gata som publiserte på Wikipedia. Ifølge IP-adressen kom innlegget fra en datamaskin som tilhører TV 2 i Bergen.

- Vi er ferdig med den saken, og kommer ikke til å bruke mer ressurser på dette, sier konserndirektør Rune Indrøy i TV 2 til Nettavisen

http://www.baksiden.net/karianne.htm

http://no.wikipedia.org/wiki/Karianne_Solbrække

http://www.nettavisen.no/innenriks/article749987.ece


http://www.thenewanatolian.com/ap-268783.html

The New Anatolian går et skritt videre i sin forhåndsdom ?

The Oslo Appeals Court on Friday granted police permission to hold the men who had the taped conversation

1 - Arfan Qadeer Bhatti, 29, a Norwegian of Pakistani origin, and

2- Andreas Bog Kristiansen, a 26-year-old Norwegian - for four weeks. It said police could hold 28-year-old Norwegian-Pakistani

3- Mohammed Adnan Nabi for two weeks, but said it did not find grounds to hold the fourth suspect,

4 - Ibrahim Ozbabacan, a 28-year-old Norwegian of Turkish origin.


Karianne Solbrække said...

Til Dagbladet forteller hun om et nært vennskap med personen som politiet utpeker som hovedmannen bak terrorplanene om å sprenge Israels og USAs ambassader, og den jødiske synagogen i Oslo.

- Han har alltid stilt opp for meg når jeg har vært i trøbbel, og han er alltid velkommen til å være hos meg, sier hun.

Og det var akkurat det den terrorsiktede sa han skulle den kvelden skuddene smalt i veggen på den jødiske synagogen. Fra Torshovparken natt til 17. september gikk det en tekstmelding fra den terrorsiktedes 29-åringens mobiltelefon til den 22 år gammel Oslo-kvinnen. Han skrev at han skulle komme innom henne seinere på natta.

Seinere sendte han også flere andre meldinger. Ifølge politiet ble meldingene sendt av den medtiltalte norsk-tyrkeren (28), for å skaffe 29-åringen alibi mens noen pepret den jødiske synagogen med minst 13 skudd fra et automatvåpen.

- Nei, nei, nei, sier kvinnen. Det var «29-åringen» jeg tekstet med. Han har et helt spesielt språk og jeg kjenner alltid igjen meldingene hans, sier hun.

29-åringen dukket aldri opp hos den 22-årige kvinnen den kvelden: Men ifølge politiet har han sagt til TV2-reporteren, som politiet omtaler som hans kjæreste, at han overnattet hos venninnen.



Kunne vært politiker
Hun kjenner ikke igjen sin venn i bildet som nå tegnes av en kynisk kriminell terrorist.

- Han er veldig oppegående, faktisk den mest intelligente mannen jeg vet om. Og han brenner for så mye som mange andre av oss ikke er opptatt av. Han kunne vært en fantastisk politiker, sier hun.

Hun viser til et avisutklipp fra Dagbladet med bilde av ett år gamle Haitham Gali. Hun ble drept på stranda i Libanon i et israelsk rakettangrep. Den terrorsiktede hadde bildet på seg da han ble arrestert i Tyskland i sommer, mistenkt for terror under fotball-VM. I retten sa 29-åringen at han bar bildet med seg av kjærlighet.

- Typisk ham, sier hun.

Hun bare ler av dem som kaller ham Norges farligste mann.


Skjønner hatet
De to har spilt mye sjakk sammen.

- Vi spiller sjakk og drikker juice, sier hun. For den terrorsiktede rører ikke alkohol.

- Han drikker ikke, røyker ikke, og er sterkt troende. Så lenge jeg har kjent ham har han vært en religiøs mann, sier hun.

På spørsmål om hun selv er religiøs, trekker hun lett på skuldrene, og beskriver seg selv som en tviler som helst må se noe før hun tror på det. Hun har snakket mye med «29-åringen» om religion.

- Jeg tror på forskjellige ting, og er veldig nysgjerrig. Jeg spør og «29-åringen» svarer, sier hun.

Hun legger ikke skjul på at han har sterke og radikale meninger.

- Til og med jeg som er norsk kan skjønne hva han mener når han sier at han hater norske verdier. Så mye som politiet plager og trakasserer ham, er det ikke rart han blir aggressiv mot det norske samfunnet.


Hun mener de sterke meningene hans er blitt misforstått.

- Han har sin tro og sine greier han holder på med, men dette er ikke hans stil. Det er gått over stokk og stein for politiet i denne saken, sier hun.


Overvåket
Hun har selv fått føle terroretterforskingen på kroppen. Samme kvelden som de terrorsiktede ble arrestert, banket fire politifolk på døra der kvinnen bor sammen med en venninne.

- De var også på besøk hos mormoren min, hvor jeg har min offisielle adresse. De skremte vettet av henne, sier hun.

Politiet endevendte hele 22-åringens bolig, men fant ikke noe av det de lette etter. Nemlig bevismateriale til etterforskingen av de terrorsiktede.

- Jeg var ikke der da de kom, men dro hjem med en gang jeg hørte om razziaen. Jeg fikk helt hakeslepp da jeg hørte om terror, sier hun.


- Politiet har nok ganske god oversikt over meg også. De som var hos meg på razzia viste godt at jeg og venninnen min hadde vært på ferie i USA. De visste hvor vi hadde vært, når vi hadde vært der og hvem vi hadde møtt. De visste også om en ring vi hadde kjøpt til en av dem vi besøkte, sier hun.

Nå har hun kjøpt en gave til sin terrorsiktede venn, som hun håper advokat John Christian Elden kan hjelpe henne med å overbringe. Ei T-skjorte der det står «WANTED - but u havn`t seen me».

5:16 a.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home