tirsdag, juli 11, 2006

meta:

STATISTIKK OG SOMMER-QUIZ

Jeg har etter tips fra Tiram oppdaga fantastiske Statcounter. Det er en enkel web-basert tjeneste som lager statistikk for besøk på ulike websider. Hvis du titter nederst i høyremargen finner du en link til treff-statistikken for Tumleplassen. Jeg er faktisk så breial at jeg tilgjengeliggjør statsa for gud og hver mann. Sida jeg oppretta statcounter-kontoen for ei snau uke sida er onsdag den dagen med flest besøk (75 page loads, 34 unike besøkende og 9 returnerende besøkende). Foreløpig later det til å være liten sammenheng mellom antall besøkende og antall kommentarer i postene. For å undersøke dette nærmere har jeg tatt opp igjen de sagnomsuste Tumleplassen-quizene som har vist seg populære tidligere. Sommer-quizen er en lett blanding av politikk, musikk, meningløs nerding, tøv og tant. Som vanlig oppfordres folk til å legge igjen statsa sine i kommentarfeltet.

Ta Tumleplassens Sommer-quiz her!

18 Comments:

Anonymous Anonym said...

13 av 20 -- og det i fylla:)

2:43 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Jeg er åpenbart teitere edru enn tiriam er full: jeg fikk 9 av 20.

Jeg er mest irritert over at jeg svarte feil på V for Vendetta.

Jeg er mest stolt over at jeg visste hvem som var AUFs svar på Gatasp :-)

2:58 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Tiram, ikke Tiriam. hvor mange ganger må jeg si det? :)

Og det var vel litt gjetting på gang her, og ...

3:52 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

17 av 20. I superfylla. Muttafkz.

4:10 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

tolv av tjue, ikke verst. Men spørsmålet om chomsky er dumt stilt - lingvistikk er vel like mye politikk som alt annet. Og svaret på linksparti tror jeg er feil, heter de ikke Der Linkspartei - PDS?

12:29 p.m.

 
Blogger Kjetil said...

Eg fekk fem rette. Tippa feil på stort sett alt eg ikkje visste.

*Flau*

4:15 p.m.

 
Blogger Fjeldstad said...

15 av 20, og de 5 feila var sikkelig teite.....

4:16 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

15 av 20, i fylla.

9:45 p.m.

 
Blogger Dadida said...

Blir bare sur over sånt jeg. Jeg er den dårligste tapern(og vinnern) jeg veit om. 5 rette her.

9:52 p.m.

 
Blogger Kjetil said...

Fantastisk! Nokon er like dumme som meg! Juhuuu!

3:56 p.m.

 
Blogger Brage said...

Christian: Haha! Rett i fella!

Mani: Det er vel strengt tatt en aldri så liten forskjell på språkvitenskap og politisk agitasjon, sjøl om begge deler er åndsarbeid? Og Die linke eller Die Linkspartei heter litt forskjellige ting avhengig av hvor i Tyskland du befinner deg. Det er heller ikke noe skille mellom øst og vest i dette spørsmålet. Men du har rett at en del lokalavdelinger kaller seg DIE LINKE.PDS.

Kenneth: Er ikke så gærnt da. Jeg jobba en del med lurespørsmål. Og du er foreløpig bare slått av Zagen. Blir spennende å se åssen kamerat Søregjerd gjør det.

Dere andre: Hva er greia med kombinasjonen quiz og fylla? Skjerp dere!

2:39 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Sjølsagt quizzer vi i fylla -- ikke vær sånn en jævlig moralist:)

5:17 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

stemmer det der med øst og vest. Men - du har et snevert syn på politikk altså, om lingvistikk ikke er det. hva skjedde med "det private er politisk" (ikke det at lingvistikk er så veldig privat da...)

7:38 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Så, vinner jeg da, eller?

11:13 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

11 rette, men det var uten hjelpemidler (bortsett fra at jeg tilfeldigvis hadde V for vendetta liggende en meter fra pcen).

Svarte i hvertfall riktig på alle de viktige spørsmåla...

8:48 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Blei forresten jævlig psyka ut av reklamen. "Stump røyke med hypnose" og bilde av en kar som stirrer meg rett i øya. Heldigvis bruker jeg Opera

8:54 p.m.

 
Blogger Brage said...

zagen: Det gjenstår å se. Studenten pleier å gjøre det godt på quiz, så det spørs om han slår deg hvis han tar den.

hagle: Ikke så værst, hvem du nå enn er. Kan ikke noe for at start brer om seg med antirøyke-press og du skal vite at jeg tar sterk avstand! ;)

9:20 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Jeg klarte bare 8 av 20 og jeg var ikke full engang. Men det var teite spørsmål. Dustebrage!

12:26 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home