tirsdag, juli 04, 2006

ei grusom historie fra virkeligheta:

DEFINÈR KLASSESVIK

Det er et kjent faktum at tidspunkt for husleieforfall og lønnsutbetalinger ikke alltid er sammenfallende. Da er det godt å ha sine revolusjonære kamerater å støtte seg til. Når jeg denne uka mangla noen kroner for å få leia til å gå opp henvendte jeg meg derfor til et av Rød Ungdoms mest framskredne kadre og spurte om et lite lån. Joda, det stod ikke værre til enn at det skulle la seg gjøre. Denne gode kommunist og sentralstyremedlem i Rød Ungdom sa seg mer enn villig til å gjøre hverdagen enklere for sin oppofrende kamerat og låne meg et beløp som ville muliggjøre den nødvendige og ideelt sett nært forestående transaksjonen. Tekniske detaljer jeg ikke skal plage leserne med påkrevde at nevnte beløp måtte tilfalle meg i form av kontanter og vi avtalte å møtes mandag ettermiddag etter endt arbeidsdag.

Slik skulle det imidlertid ikke gå. Da jeg jeg i tretida ringte partikontoret for å få fatt i min åndsfrende og kamerat fikk jeg med sjokk og vantro erfare at vedkommende hadde forlatt landet! Et slikt skjødesløst avtalebrudd er i og for seg ille nok, men historia slutter ikke der! Min gode kamerat og partifelle befinner seg i skrivende stund i det herrens land Italia sammen med Norges Statsminister Jens Stoltenberg! Dette er ingen spøk, kjære leser! Mens vi andre står på barrikadene og jobber så svetten renner med utkastelsestrua afghanere, Israelsk aggresjon i Midt-Østen, arbeiderfiendlige tjenestedirektiv og annen generell elendighet, sitter vårt framskredne kader på Statsministerens private yacht og mottar fotmassasje av en av Statsministerens vakre afrikanske slavinner.

Jeg vil allerede nå kringkaste for omverdenen generelt og bevegelsen spesielt at jeg forventer ubetinga sjølkritikk fra vår kamerat for å mingle med og innynde seg hos representanter for den herskende klasse og annet borgerpakk! I fellesskap bør vi diskutere oss fram til en passende represalie (forslag mottas i kommentarfeltet!), men i første rekke vil jeg ikke utelukke at vår vaklende kamerat har noen lange dager med ringedugnader foran seg!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du forventer sjølkritikk fra svikeren? Det er da det absolutt minste. Han burde slikke bakken rein foran deg når du går, og håpe at du tilgir ham før han når pensjonsalder. For en slask.

12:59 a.m.

 
Blogger Elvis Bling Laden said...

Dessuten er han så jævla voldelig! Faen!

5:10 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Jeg har jo gjentatt det for dere til det kjedsommelige før. Men slasken har også nerve til å klage over at jeg drikker øl med den kanskje mest venstrevridde ex-auf-lederen i Oslo siden tredvetallet, samtidig som han jet-seter seg med klassefiende nr. 1... Borgerskapets diskre sjarm, my ass... :-)

12:49 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home