mandag, juli 03, 2006

challenge accepted:

BRAGE SVARER MASSENE


På gjentatt oppfordring fra Tiram og Elvis har jeg svart på journo-spørsmåla Elvis fikk i forrige uke en gang. Ikke bruk det mot meg.

1) Hva skriver du om på bloggen?
Mye politikk, litt for lite sladder, en del om min egen gjøren og laden. Spesielt laden.

2) Hvorfor blogger du?
Jeg blogger mest fordi terskelen for å slippe til på debattsidene i Dagens Næringsliv har blitt så forferdelig høy med åra. Og sjølsagt fordi jeg oppriktig mener at omverdenen har godt av å lese mine synspunkter på dette og hint. Spesielt hint.

3) Hva vil du formidle?
Et brennende klassehat som skal inspirerende det arbeidende folket og deres allierte til væpna revolusjon mot klassestaten og dens lakeier og som vil føre med seg den sosialistiske arbeiderstaten, det proletariske demokratiske diktatur og på sikt det klasseløse samfunn, kommunismen. Når dette er oppnådd kommer jeg nok til å konsentrere meg om mevvind på sykkelstiene og flere italienere i den italienske salaten.

4) Hvor lenge har du skrevet blogg?
Tror den første posten min er fra september i fjor, så vi nærmer oss ett år. Jeg var vel en del av den første mellomstore bloggerbølgen som ble avløst av den andre kjempestore.

5) Vil du fortsette med det?
Helt til vi har kommunisme og mevind på alle sykkelstier!

6) Er bloggen en måte å være sosial på?
Nei. Bare degenererte datafanatikere som kommer til å overbelaste helsevesenet vårt på grunn av hyppig økning i livsstil-sjukdommer ser på blogging som noe sosialt. Men en ny og interessant form for kommunikasjon er det.

7) Hvis du måtte velge, hvilken politiker ville du skutt?
Hvis jeg måtte velge? Dette minner litt om det klassiske spørsmålet "Hvis du fikk velge mellom alle i hele verden, hvem ville du helst pult?". Begge er i prinsippet umulig å svare på. Akkurat nå har nok allikevel Bjarne Håkon en høy stjerne på den lista. Sammen med sin forgjenger i Høire. Man kan jaggu spørre seg om det er et krav om motbydelig fedme for å få lov til å administrere norsk asylpolitikk. Når det er sagt må jeg tilføye at jeg er litt overraska over at ingen har tatt Dagfinn Høybråten av dage etter hva han gjorde mot oss rundt nyttårstider i forfjor.

8) Hvem er den mest kjente personen du har kysset?
Hoj! Pinlig mange å velge mellom, faktisk. Hvem er mest kjent av Elisabeth "Bettan" Andreasson og Elling Borgersrud? Vel, vokalisten i Dropkick Murphys slår dem vel begge!

9) Hva er det lengste du har vært borte fra jobben og sagt at du er syk, uten å egentlig være det?
Et par uker, men det er mange år sida. Liker ikke så godt å snakke om det mye på grunn av at jeg har vært masse borte fra jobben fordi jeg faktisk har vært sjuk. Ryggproblemer og greier.

10) Hvilken berømt, død person ville du gjerne sett naken? Før vedkommende døde, håper jeg ...)
Aleksandra Kollontaj! Tror hu var uforholdsmessig heit i sin ungdom. Ulrike Meinhoff på en god andreplass. Før oppholdet i Stammheim hadde begynt å tære på 'a, vel og merke.

11) Hvis du fikk anledning til å lese den private dagboka til noen du kjenner, hvem sin dagbok ville du lese?
Kanskje ButLeninWasentDead. Tror det skjuler seg et usikkert, sårbart, lite guttesinn bak den støyende raljeringa hans.

12) Hva er det groveste lovbruddet du har begått?
Hmm, vanskelig spørsmål. Oppbevaring av ulovlige våpen antagelig. Pluss et par tilfeller av grov vold. Men jeg er faktisk aldri dømt for noen verdens ting! Har et rulleblad reint som snø og kan dermed kjøre bil for knugen. Jeg har blitt innkalt til avhør en haug med ganger, men har aldri møtt opp. Et eksempel til etterfølgelse!

13) Hva vil du at dine nærmeste skal gjøre med liket ditt etter din død?
Grille det på en seng av kreolske trøfler og nyte det ved siden av en flaske Chateu Verdignan 1991.

14) Hvis du kunne løse en gåte eller et mysterium, hvilket ville du løse?
Hvem som drepte Olof Palme, kanskje? Det lurer jeg i hvert fall veldig på sjøl. Eller kanskje jeg skulle avgjøre den klassiske diskusjonen mellom George Costanza og Jerry Seinfeld om hvorvidt Supermann har superhumor eller ikke.

15) Bruker du din egen datamaskin til daglig? Og hvilken nettleser bruker du vanligvis?
Jada, det gjør jeg. Hender jeg snik-blogger litt på jobb også, og på diverse kontorer relatert til politisk aktivisme. Jeg veksler mellom IExplorer, Mozilla Firefox og Opera. Tror kanskje jeg foretrekker Firefox.

16) Hvis du ble deportert til USA, hvilken stat ville du helst bosatt deg i?
Heh, spørsmålet er feil stilt. Kommunister blir ikke deportert til USA lenger.

17) Ville du løyet i retten for en venn? (Har du gjort det?)
Ville jugd for en hver politisk kamerat. Det er som kjent lov å juge hvis det er du som er tiltalt og da ender man jo ofte opp med å måtte understøtte sine kameraters løgner. Som seg hør og bør. Har så vidt jeg kan huske ikke jugd i retten før. I ettertid så ser jeg at det burde jeg ha gjort, for fyren som slo ut tanna mi slapp faen så billig unna!

18) Har du et tips om en lite kjent men god blogg som flere burde lese?
Tja, en blogg jeg syns får ufortjent lite omtale er bloggen til Christian: http://chj.dyndns.org/. Til tross for en del slitsom datafanatisme har den tidvis relativt høy grad av underholdningsverdi.

19) Når og hvorfor gråt du sist?
Ikke bruk dette mot meg, men det var nok antagelig sist jeg så den amerikanske utgaven av Ekstrem Oppussing. Veit det ikke sømmer seg, men kan'ke noe for det.

20) Har du et eksempel på et stygt rykte som har gått om deg selv?
I noen kretser verserer det et ondsinna rykte om at jeg en gang i fordums tid har bekjent meg til den reaksjonære og progresjonsfiendtlige anarkismen. Løgn og forbannet dikt! Sludder og pølsevev! Tøv og tant! Spesielt tant.

21) Har du noensinne gjort noe seksuelt som var så på kanten at du ville løyet hvis en venn spurte deg om det? Eller hvis kjæresten/partneren spurte deg om det?
Nei, det tror jeg faktisk ikke. Jeg anser meg sjøl som relativt konvensjonell på akkurat det området. Ville kanskje ikke vært helt ærlig om antall partnere, dog.

22) Hvilken grønnsak ligner du mest på?
Høh høh! Noen ville sikkert foreslå potet, men jeg insisterer på gulrot. Lang, slank, fin farge og en fresk sveis!

23) Hvis du kunne velge én superkraft, hvilken ville du velge?
Jeg er så overfladisk at jeg er frista til å si røntgensyn, men hvis jeg virkelig fikk tilbudet ville jeg nok valgt evnen til å teleportere. Du sparer enorme summer i reiseutgifter, kan alltid stikke av fra klassepurken, det blir enkelt å rømme fra fengsel og du har gode muligheter til å få sett deg om i verden.

24) Hva har du på deg akkurat nå?
Et par svarte Nike tennissokker, Man Basic boxer-shorts og en svart Armani-bukse. For øvrig i baris. Et passende sommerantrekk for en skikkelig mann! ;)

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Litt av en innrømmelse du kommer med på #19! Jeg er impregnert:)

12:21 a.m.

 
Blogger Sexy Sadie said...

Hmmm, hvorfor gråt du?

1:04 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

neida Brage, du var neppe anarkist. Men derimot stemte Brage stort sett konsekvent sammen med trotskistene på hans første RV landsmøte...

7:34 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

Til #18

Joda, takk. Jeg kan ikke love noe *mindre* datafanatisme, dessverre. Men takk lell.

9:15 a.m.

 
Blogger Magnus said...

Eg gret, eller får i minsto tårar i augo, av Ekstrem oppussing o l.

Dei vel jo ut tragiske historier om born som ikkje toler sol eller ei fembarnsmor som har gått frå den valdelege mannen sin og må bu i ein kjellar og slikt. Ogs å vert dei jo så glade når dei får eit nytt fint hus.

1:35 p.m.

 
Blogger Elvis Bling Laden said...

Greit. Jeg noterer meg det, og sverger å fylle ut neste meg-meg i samme toneleie. Bra kokt!

5:11 p.m.

 
Blogger Dadida said...

Sukk, søte Bragefar. Du er god du!

9:47 p.m.

 
Blogger Brage said...

mani: Og det står jeg for! Heller dem enn deg! ;P

3:28 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home