mandag, april 24, 2006

ti timer i bil to dager på rad:

Road trip

Mange av dere har sikkert vridd dere i fortvilelse over at dere ikke har hørt noe fra meg i helga. Både de skarpe analysene i bloggens verden og det hyggelige selskapet i den virkelige verden har uteblitt. Det er imidlertid ingen grunn til bekymring. Jeg har bare vært en aldri så liten svipptur i Førde. Per bil, faktisk. Det blir det jææævlig lenge til neste gang jeg begir meg ut på. En Toyota Hiace varebil har nemlig det aberet at det bare er tre seter foran og sinnssykt trangt. Der jeg burde hatt beina mine hadde idiotene satt inn et ekstra hanskerom og en cd-spiller.

Hva jeg skulle i Førde? Forretninger. Jeg var der for å hente tre antikke støpejernsovner som jeg skal pusse opp og selge til rike kakser som vil ha noe fint på hytta. Vi regner med å kunne håve inn mellom ti og femten høvdinger per ovn. Det er mulig Brage spanderer fylla framover med andre ord. Ovnene ser omtrent ut som bildet til venstre. Dersom du har ti tusen for handa og vil pynte opp stua er det bare å sende meg en mail.