onsdag, mars 29, 2006

Dagens fornøyeligste nyhet:

SKADEFRYD

Verden går av hengslene, kamerater! I Paris er det 1968 igjen, i Israel vinner partiet hvis partileder ligger i koma, i USA finner de stadig likdeler etter 9/11 og i hjemlige trakter blir Unge Høyre-ledere tatt for dop.

Sistnevnte sak er verdt en grundigere kommentar. Ungkalven Jonas Selnes, leder av Nordland Unge Høire siden januar i år, er sikta i forbindelse med at onkel blå snubla over en varebil som blant annet inneholdt over 10 kilo hasj. Våre venner i Unge Høire bidrar med dette til ny rekord i hasjbeslag i Salten. Jeg skal ikke underslå at jeg leste nyheten med en viss skadefryd. Kjenner jeg mine fandenivolske venner rett kan blåbloggeren Tobben vente seg noen spenstige kommentarer i tida som kommer. I dag er det fint å være del av en bevegelse med sunne og friske avholdstradisjoner. Nuvel, vi tar da en øl i godt lag, innimellom blir det kanskje til og med både to og tre, men urter sterkere enn oregano blir ikke sett på med blide øyne. Raus som jeg er må jeg allikavel gi uttrykk for en viss forståelse for unge Selnes. Når omgangskretsen din begrenser seg til de konservative tørrpinnene i Unge Høire kan vel noen og en hver føle trangen til å gripe til milde hallusinogener. Ikke si dette videre, men jeg så faktisk en gang en halvnaken Per Kristian Foss handle opium i absinth-fylla på dassen på London, så Selnes er i godt selskab.

2 Comments:

Blogger butleninwasentdead said...

Jeg bøyer meg broder, søster, kamerat Aronsen. Sjekk ut www.sosialisme.no og se hvor mye du er satt pris på.
Fred

1:10 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Haha! Jævligt kult bilde! Noen ganger er det deilig å være på venstresiden.

1:59 a.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home