lørdag, november 12, 2005

He's the son of a baaaad man!

Etter en lang periode med det alle til min store forbauselse beskriver som kjedelig politikk er det atter på tide med en tur inn i kulturlivet. Fredag var jeg nemlig på konsert og det med sjølveste Public Enemy, gutta som er for hiphopen det Tron Øgrim er for ml-bevegelsen. Jeg skriver om det mest for å irritere alle som burde ha vært der, men som av ulike grunner ikke var det. Public Enemy er av sjangerens definitive guruer og sverger til den gamle skolen, gjerne også fra scenen. Sjøl om hiphop ikke vanligvis er my cup of tea var jeg nødt til å få med meg disse levende legendene og aftenen var billettprisen vel verdt.

Etter at våre velkjente venner i Gatas Parlament og Alarmclock Connection hadde gjort seg ferdig med oppvarming blei scenen intatt av illsinte negre med knytta never. Chuck D, Flavor Flav og Professor Griff, for anledninga også med live band, og selvfølgelig danserne i Security of the first world. Gutta gikk rett på og begynte med låta Son of a Bush fra den siste plata deres, Revolverlution. Musikken gikk rett hjem hos publikum, det samme gjorde antikrigsapellen som fulgte og ikke minst den utilslørte oppfordringa; Fuck George Bush! Tjue minutter inn i konserten var det få som lurte på hva slags holdning gutta har til den amerikanske presidenten. Jeg er antagelig aleine i hele verden om å mene at albummet We got a poison going on fra '99 er det beste albummet deres og må si jeg blei noe skuffa over at de bare tok to låter fra det. Alt i alt må jeg allikavel oppsummere at det var en fabelaktig konsert og at jeg nok tar turen neste gang sjansen byr seg også.

For dere som lurer har de sjølsagt en hjemmeside som du finner på http://www.publicenemy.com/

Alarmclock Connection: http://www.alarmclock-connection.net/
Gatas Parlament: http://www.gatasp.no/

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

faen ass. jeg skulle vært der men hadde ikke spons. jævlig kjipt.

3:31 p.m.

 
Blogger Dadida said...

Jeg var der! Det var deilig!
Jeg sto der med venn Jester og vi måtte smilesmilesmilesmile. Vårt 17 år gamle vennskap rulla over øyne- og hørehinnen!

6:12 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Jeg var der også. Syns det var for mye gitartull. Ellers omtrent like bra som vanlig.

8:09 p.m.

 
Blogger Magnus said...

Eg var der og.

Dei var betre før.

Men det var alt.

2:50 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home