mandag, oktober 10, 2005

Blogging: den nye farsotten

Blogging! Alle gjør det! Det alvorligste anslaget mot anstendighet og god moral sida onanien!

Joda, jeg skal ikke underkjenne det. Også jeg har en trang til å henge med i svingene og framstå som en moderne ung herremann i enkelte sammenhenger. Nå som dataalderen for alvor er over oss er det mange som dømmer deg utifra kriterier fra cyberverdenen. Jeg liker å skryte på meg å kunne litt html-koding, jeg liker å late som jeg liker Linux, jeg liker å inbille folk at jeg hater Microsoft og jeg liker å påstå at jeg behersker Photoshop. Det er løgn alt sammen. Datamaskiner har en tendens til å opparbeide seg min tillit over lengre tid, for så å ta rotta på meg når jeg venter det minst. Men bloggen, den har jeg blitt fortrolig med. Blogging er en herlig brukervennlig måte å broadcaste seg sjøl og sine egne meninger, altså midt i blinken for sjølopptatte, intelektuelle drittunger som meg. For meg og mine venner er dette en ny og helt unik måte å spre det glade budskap på! Vi trenger ikke lenger sulte oss i hjæl, nedtynget av uemenneskelige innsamlingskampanjer for å kjøpe trykkerier og rotasjonspresser. I dag kan vi bare logge oss på og spy ut propagandaen vår, og det nesten gratis. Så har vi sjølsagt også dem som bare skriver om tøys og tull. Nå som også jeg har trådt inn i den nye æraen, blitt moderne, increased my availability og så videre oppdager jeg hvor mange av mine venner og bekjente som faktisk har tatt de samme skritta. Folk jeg knapt kan se for meg foran datamaskiner uten å trekke på smilebåndet sitter faktisk rundt i verden og blogger som om det stod om livet. Her kommer noen anbefalinger:

Akerhaug, Lars. Lars er en artig krabat og har for vane å nekte å snakke på annet enn arabisk hvis han har drukket øl. Han er for øvrig internasjonalt ansvarlig i RV, en tittel han til stadighet smykker seg med. Bloggen hans er på engelsk og handler i stor grad om Midt-Østen, der Lars for øvrig oppholder seg for tida. http://folk.uio.no/larsake/


Dadida. Nekter å si hvem hun er. Det kan man forsåvidt forstå når man leser bloggen som nesten uten unntak handler om hennes mildt sagt kompliserte jakt på den store kjærleiken. Hun har ikke finni den enda, men det har blitt noen heisaturer på veien. Bloggen er morsom, i alle fall. Besøk henne her: http://dadidadida.blogspot.com/


Baltzersen, Ingrid. Ingrid er en av to fantastiske nestledere i AKP. I bloggen sin kriver hun blant annet mye om Midt-Østen der hun har for vane å tilbringe tida si. Mye av materialet er publisert andre steder. Ingrid er smart. Besøk henne på: http://ingrid-baltzersen.blogspot.com/


Bernhardsen, Magnus. Trivelig bamse med stor sans for Vålenga, Mao og Noregs Mållag. Han er en av de svært få som faktisk har sitti i fengsel for målsaka. I bloggen sin skriver han stort sett om mer eller mindre trivielle politiske spørsmål. Besøk ham her: http://magnus.blogspot.com/

Joys, Wilhelm Andersen. Wilhelm er en nerd i verdensklassen. Det han ikke kan om data har du ikke godt av å vite! I tillegg leser han Marx og Lenin og indoktrinerer små barn. Bloggen er på engelsk og handler om datating og politikk. Wilhelm holder til her: http://trivini.no/w/

Mathiesen, Eva Marie. Nynorskens utrettelige forkjemper! Eva Marie er morsom på fest og tidvis kjent som kjærsten til Lars. I bloggen hennes kan du blant annet lese om Venstre, som i følge Eva Marie er Norges tammeste parti. Bloggen er dessuten morsom. Besøk henne her:
http://nordlendingen.blogspot.com/


Skårderud, Jo. Er sønn av sin far, kjendis-psykiateren Finn. Bloggen hans er fylt med tøv og tant av varierende underholdende karakter. Jo er stolt over å jakte på elg og virker svært tilfreds med å kunne publisere bilder av seg sjøl med skarpladde våpen. Besøk ham på: http://www.communistkickback.blogspot.com/


Vågstøl, Tarjei. Vel, pluss frue også! Hvis ikke jeg husker feil er han gift med sin kone Gudrun, men jeg er usikker på om de har samme navn. De er i alle fall begge i Kairo, sammen med tidligere nevnte Ingrid Baltzersen. Hvis du vil vite hvordan de har det er bloggen deres et naturlig utgangspunkt. Bloggen er dessuten talerør for den fremmadstormende ml-gruppa Lysande tiger, løynd drage. Besøk dem på http://n3iman.blogspot.com/

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Will Google Kill News Media?
As Google positions itself to be a total online content provider, the question of what is next for the search engine giant might be at least partially forecast by journalists Matt Thompson and Robin Sloan.
Hey, you have an outstanding blog here! I will definitely recommend your blog to my colleagues ! I have a health cholesterol site. It more or less addresses a great deal of what relates to health cholesterol subjects. If you get the chance, please come and check it out.

8:19 p.m.

 
Anonymous Anonym said...

Små barn, du liksom. Makan til frekkhet. De er ganske store, skal jeg fortelle deg! (c;

11:17 a.m.

 
Anonymous Anonym said...

jepp. men bloggen min er naa engang akerhaug.blogspot.com
den er ogsaa ganske kjedelig

7:11 p.m.

 
Blogger Dadida said...

Kjærleik oppi ræva! Kjærleik er oppskrytt!
Forøvrig, takk for skryt!

8:30 p.m.

 
Blogger Fjeldstad said...

hei nå har jeg blitt en del av far...soten eller hva du kalte det.

sjekk ut http://hatogkjaerlighet.blogspot.com/

hilsen Jokke

8:42 p.m.

 

Legg inn en kommentar

<< Home